Google Ads

Topposities pakken in Google, dat wil je toch?

Google Ads, ook wel zoekmachine adverteren (SEA) genaamd, zet je in om op de voor je bedrijf de juiste momenten zichtbaar te zijn in de grootste zoekmachine, Google. Hoe val je op met zoveel concurrentie en hoe wordt je budget optimaal besteed? Laat dat maar aan ons over.

betaald adverteren, super effectief

Adverteren binnen de zoekmachine

Aan de hand van advertenties kun jij diensten onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep, of toon jij je producten. Wij kijken altijd welke advertenties het beste aansluit om je doelstellingen te realiseren. Wij kijken naar je huidige situatie, beschikbaar budget en wanneer je doelgroep zich waar bevindt. Dit kan met dynamische advertenties, tekstadvertenties of middels remarketing. Wij gaan voor goud, altijd.

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Een vraag die ons vaak wordt gesteld. Met al die termen proberen wij het graag behapbaar te maken. Je zorgt met verschillende soorten advertenties ervoor dat je optimaal zichtbaar bent op het juiste moment binnen de zoekmachine. Is iemand direct naar jouw dienstverlening of product op zoek? Hoppa, daar sta je dan bovenaan in de resultaten of in de shopping reel. Heeft iemand eerder naar je product/dienst gezocht, dan zorg je met remarketing dat je dit weer onder de aandacht brengt.  Een goede verhouding van lengte in zoektermen en de relevantie, is belangrijk. Daarnaast de kwaliteit van je campagne en de te landen pagina.

Zo gaan wij strategisch te werk.

Je nieuwe road to succes. Transparantie, daar staan wij voor.

even op een rijtje

Advertentiesoorten binnen Google Ads

Om je een beeld te geven welke mogelijkheden er zijn om met Google Ads te starten, hebben wij de verschillende vormen van advertentiesoorten even voor je opgesomd. Heb je vragen over een advertentiesoort of ben je benieuwd wat het beste bij je bedrijf past? Neem contact met ons op of vraag vrijblijvend een kansenanalyse voor Google Ads aan.

Deze advertenties worden getoond binnen de zoekresultaten, welteverstaan bij de eerste drie en laatste drie resultaten. Deze plekken wil je bemachtigen. Met goed geschreven titel, omschrijving en extensies val je lekker op. Zo ben je verzekerd van topposities en pak je de posities boven de organische resultaten.

Bij Display advertising worden visuele banners ingezet om jouw boodschap met de doelgroep te communiceren. Online kom je deze banners tegen, of het nu op de bekende nieuwswebsites is, of op je favoriete sportwebsite. Deze manier van adverteren zet je in op basis van je doelgroep, targeting en de juiste zoektermen. Je kiest voor Display adverteren wanneer je bouwt aan je branding en meer bereik wil. 

Hé, die schoenen heb ik twee dagen geleden nog opgezocht en nu zie ik ze op mijn favoriete nieuwswebsite. Remarketing is een vorm van display adverteren, waarbij je wordt geconfronteerd met het product waar je eerder naar hebt gezocht. Dit om een herhaalbezoek te triggeren en je product te verkopen. Dit stukje remarketing kan ook via Facebook, super effectief!

Dynamic Search Ads of dynamische zoekadvertenties worden dus door Google zelf gemaakt, dit gebeurd o.b.v. de inhoud van je website. Je verteld aan Google welke landingspagina je wil gebruiken en voor welke zoekopdracht de advertenties bedoeld zijn. Google maakt dan zelf tekstadvertenties, test deze en verbeterd ze voor een optimaal resultaat.
Hallo Marketing 2024 © Sitemap Privacyverklaring Made with ❤️ by Hallomarketing