Maak kennis met van den Akker Glas- en glaszetters

Van strategie naar leads, organische groei en personeel.

Strategie | Development | SEO
Hoe Akkerglas dankzij een nieuwe website en doordachte SEO-strategieën online zichtbaarheid verdubbelde
Lees hieronder meer over deze case Lees hieronder meer over deze case Lees hieronder meer over deze case

Van strategie naar realisatie, dit was onze aanpak voor Akkerglas

Bekijk website

Zo zijn wij te werk gegaan voor Akkerglas

Om een duidelijk beeld te krijgen van de behoeften van Akkerglas, hebben we de huidige website en marketingstrategie geanalyseerd. Belangrijke vragen zoals “Wie is de doelgroep?” en “Welke zoekwoorden zijn relevant?” stonden hierbij centraal.

1.

Inventarisatie & Analyse

Om een duidelijk beeld te krijgen van de behoeften van Akkerglas, hebben we de huidige website en marketingstrategie geanalyseerd. Belangrijke vragen zoals “Wie is de doelgroep?” en “Welke zoekwoorden zijn relevant?” stonden hierbij centraal.

2.

Nieuwe website

De oude website was niet meer up-to-date en scoorde niet goed op gebruiksvriendelijkheid en snelheid. Daarom hebben we een modern en overzichtelijk ontwerp gemaakt dat aansluit bij de identiteit van Akkerglas. Hierbij hebben we gezorgd voor:

  • Geoptimaliseerde mobiele weergave.
  • Snelle laadtijden dankzij geavanceerde caching-technieken.
  • Conversiegerichte pagina’s met duidelijke call-to-actions.

3.

SEO-optimalisatie

We hebben een grondige zoekwoordanalyse uitgevoerd om relevante zoektermen te vinden waar Akkerglas op kan ranken. Vervolgens hebben we de volgende stappen genomen:

  • Het optimaliseren van metadata (titels, beschrijvingen).
  • Het creëren van nieuwe, SEO-vriendelijke content rondom glasoplossingen.
  • Technische SEO-aanpassingen, zoals het verbeteren van interne links en het oplossen van crawl- en indexeringsproblemen.

4.

Wervingscampagnes opzetten

Om direct meer klanten te bereiken, hebben we gerichte campagnes opgezet. Hierbij lag de focus op specifieke diensten en locaties om de relevantie en het rendement te maximaliseren.

5.

Monitoring & Optimalisatie

Na de lancering hebben we maandelijks de prestaties van de website en campagnes gemonitord. Op basis van data hebben we regelmatig verbeteringen doorgevoerd, zoals:

  • Het aanpassen van technische zaken.
  • Het uitbreiden van content met waardevolle long-tail zoekwoorden.

Het resultaat.
Cijfers om trots op te zijn.

72

%

toename in organisch verkeer binnen zes maanden.

40

%

hogere conversie vanuit de website

20

+

Zoekwoorden in de top 10 van Google in het eerste kwartaal

Ook samen succes boeken?

Dat doe je samen met Hallo Marketing, hét online marketing bureau in Helmond. Maak kennis met Yannick, één van onze online marketing strategen die het bovenstaande project het gedragen.